- 050 557-1759
- понеділок - п'ятниця з 9.00 до 18.00
Чому дискові гальма шумлять при русі
01.11.2015
Напевно кожен щасливий володар велосипеда з дисковими гальмами стикався з такою ситуацією, коли при русі з гальм чути шум або чути, як диск зачіпається за колодки. Причому мова йде саме про рух, коли гальмо не задіяне. Приємного в такому шумі мало і, крім того, витрачається даремно якась частина Ваших зусиль.
Як же виправити цю проблему? Насправді, в більшості випадків нічого складного немає - і треба починати від простих речей до складних:
- Перевірити стан колеса і його фіксацію. Часто, подібний звук виникає після того, коли з якихось причин знімається колесо і повертається назад. В цьому випадку його положення може відрізнятися від того, що було під час налаштування гальм. Знімаємо колесо ще раз, перевіряємо чи немає бруду та іншої гидоти на осі або в дропаутах (місце, куди вставляється колесо в раму) і акуратно ставимо колесо ще раз. Перевіряємо чи надійно затягнутий ексцентрик і чи немає люфтів. Прибравши руку подалі від механізмів гальма, обертаємо колесо і дивимося, чи зачіпає диск колодки тепер. Якщо ні, то робота закінчена, в іншому випадку - йдемо далі.
- Далі варто перевірити ротор (гальмівний диск). Він може бути викривлений. Цю роботу слід проводити вкрай акуратно і не пхати пальці в ротор при обертанні колеса - можна отримати вкрай неприємну травму і пам'ять про ці ремонті на все життя. Якщо дійсно видно, що ротор незначно викривлений - можна це виправити просто руками. Якщо ж пошкодження ротора значні, то є сенс замінити його.
- Наступний етап - перевірка зазору колодок. Можливо, що вони з якоїсь причини погано розходяться після гальмування. Звичайно, зазор повинен бути зовсім невеликий, але бути повинен. Якщо ж колодка зовсім не відходить після гальмування, то на механічних дискових гальмах слід перевірити троси (натяг і загальний стан) і гальмівні ручки, а на гідравлічних - рівень рідини. Якщо ж пошкоджений поршень гідравлічних гальм - то швидше за все доведеться міняти каліпер (штука, в якій і знаходяться поршень і колодки).
- І тільки після того, як всі попередні пункти виконані, а ротор і раніше чіпляє колодки в русі - приступаємо до регулювання каліперу.